تعابیر مدیریت معاصر


+ راههای کاهش استرس در محیط کار

 

به کارکنان و احساسات و آرزوهای آنها احترام بگذارید؛

- محیط فیزیکی مناسب فراهم آورید؛

- کار و مسئولیتهای افراد را با قابلیت آنها هماهنگ کنید؛

- انگیزه ها و امنیت و فرصت لازم را برای کارکنان جهت استفاده از مهارت آنها فراهم آورید؛

- نقشها و مسئولیتهای افراد را مشخص و آنها را تشویق به مشارکت در تصمیم گیریها سازید؛

- یک راه ارتباطی برای تقابل اجتماعی بین کارکنان و مدیران ایجاد کنید؛

- اطلاعات و منابع موردنیاز جهت انجام درست کارها، برای پرسنل فراهم سازید

- علائم هشدار دهنده ی استرس زا را تشخیص دهید و برای رفع آن اقدام کنید .

- از صحبت راجع به مواقعی که دچار استرس هستید نترسید .

- وقتی دچار استرس هستید آرام قدم بزنید ، این امر می تواند آرامش و سلامتی شما را باز گرداند .

- از بردن کارهای اداری به منزل خودداری کنید .

- سعی کنید متوجه هر گونه تغییر در الگوهای غذایی و نوشیدنی خود باشید .

- به رؤسا حقیقت را بگویید ، از گفتن اتفاقات موجود در دفترتان به مدیر شرکت نهراسید .

- وقتی فکر کردید که کار زیادی دارید ، حداقل یکی از آنها را به دیگری واگذار کنید .

- از روش زندگی افرادی که استرس ندارند الگو بگیرید .

- از انجام کار در آخر هفته یا دیر وقت پرهیز کنید .

منبع : http://www.mums.ac.ir/ch_samen/fa/ANXIET

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ۱:٥٧ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱۳٩٠/۱٢/٢
comment نظرات () لینک