تعابیر مدیریت معاصر


+ عناوین تحقیقات

 در موضوعات انتخابی  مدیریت بازار و بازاریابی باید به سوالات زیر پاسخ گفت

1- چه کسب و کارهایی در طی زمان موفق هستند ؟"انتخاب صنعت مورد نظر

2-انگیزه کلیدی مشتریان "در صنعت مورد نظر " چیست؟

3- چه بخش هایی  ارزش افزوده یا مزیت  زیادی برای محصول صنعتی ایجاد می کنند؟

4-منابع پویایی صنعت مورد نظر چیست؟

5-بررسی اجزای زنجیره ارزش و آیا هر کدام از این اجزا توان بالقوه لازم را جهت ایجاد مزیت رقابتی ، دارا می باشند ؟

مدیریت استراتژیک بازرگانی :

 پس از انتخاب واحد تجاری مورد نظر باید موارد زیر پاسخ داده شود:

1-اهمیت واحد تجاری در محیط کسب و کار

2- تعیین تعداد واحد های تجاری موجود در محیط کسب و کار

3- تعیین زمان واکنش احتمالی برای ایجاد کسب و کار مورد نظر

4-چه وقایع و روند هایی  بر واحد تجاری فعلی یا بالقوه اثر خواهد گذاشت؟

5-پیش بینی روندها و وقایع محیطی بر کسب و کار

6- و استراتژی پیشنهادی شما برای رشد یا حفظ کسب و کار؟؟؟

تجارت بین الملل:

1- برآورد حدودی سطح عرضه و تقاضا در محدوده فعالیت کسب و کار درباره  محصول مورد نظر و رسم منحنی

2- ارزیابی  حدود قیمت و  قیمت گذاری نهایی  محصول مورد نظر( " ارائه قیمت پیشنهادی خود در مورد کالای مورد نظر")

3- بازار  یا بازارهای هدف انتخابی موجود و مورد نظر

4-ارائه مسیر فعالیت

توسعه اقتصادی و برنامه ریزی:

ارزیابی یکی از شاخص های تو سعه یافتگی در ادوار مختلف ایران و رسم نمودار وضعیت شاخص انتخابی

تذکر: انتخاب   واحد  تجاری با خود شماست   

پیروز ومستدام  باشید

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ٧:٥۳ ‎ب.ظ ; جمعه ۱۳٩٠/۸/٦
تگ ها:
comment نظرات () لینک