تعابیر مدیریت معاصر


+ قوانین تغییر ناپذیر مدیریت بازاریابی

قوانین تغییر ناپذیر مدیریت بازاریابی

 1:قانون رهبری  (اول بودن بهتر از برتر بودن است.)  

2:قانون طبقه  (اگر در یک طبقه نمی توانید اول باشید،طبقه دیگری درست کنید که در آن اول باشید)  

3:قانون ذهن  ( وارد شدن به دنیای ذهن مشتریان بهتر از ورود به بازار است.)

4:قانون تصورات (بازاریابی جنگ محصولات نیست،جنگ تصورات است.)  

5:قانون توجه  (اثرگذارترین مفهوم در بازاریابی،داشتن کلمه ای در ذهن مشتریان است.)  

6:قانون انحصار ( دو شرکت نمی توانند یک کلمه مشترک در ذهن مشتری داشته باشند.)  

7:قانون نردبان  (استراتژی مورد استفاده شما،به پله ای بستگی دارد که در نردبان روی آن ایستاده اید.)  

8:قانون مسابقه دو نفره  (در بلند مدت هر بازاری به محل مسابقه دو اسب تبدیل می شود.)  

9:قانون عکس  (اگر هدفتان جایگاه دوم است،استراتژی شما را رهبر بازار تعیین می کند.)

10:قانون تقسیم  (در طول زمان مقوله تقسیم،و به دو یا چند مقوله تبدیل می شود.)  

11:قانون چشم انداز  (آثار بازاریابی در گستره زمان نمایان می شود.)  

12:قانون توسعه خط  (فشار غیر قابل مقاومتیبرای توسعه محصولات با نام تجاری پیشین وجود دارد.)  

13:قانون قربانی  (برای به دست آوردن چیزی،به ناچار باید چیز دیگری را از دست بدهید.)  

14:قانون ویژگی ها  (در برابر هر ویژگی،یک ویژگی اثر گذار دیگر وجود دارد.)  

15:قانون صداقت (هنگامی که شما امتیاز منفی را می پذیرید،مشتری یک امتیاز مثبت به شما می دهد.)  

16:قانون حرکت جسورانه  (در هر موقعیت،تنها یک حرکت نتیجه غایی را تعیین می کند.)  

17:قانون غیر قابل پیش بینی بودن  (اگر نتوانید برنامه رقبای خود را بنویسید،نمی توانید آینده را پیش بینی کنید.)

18:قانون موفقیت  (موفقیت معمولا غرور می آفریند و غرور به شکست می انجامد.)  

19:قانون شکست  (باید در انتظار شکست بود و آن را پذیرفت.)  

20:قانون سر و صدا  (شرایط در بیشتر موارد بر عکس چیزی است که در مطبوعات درج می شود.)  

21:قانون شدت  (برنامه های موفق مبتنی بر مد نیستند،بلکه بر پایه روند ها تنظیم می شوند.)  

22:قانون منابع  (بدون پول کافی هیچ ایده ای به نتیجه نمی رسد.)

منبع: استراتژی‌های بازاریابی - آل ریس جک تروت - ترجمه دکتر خلیلی شورینی

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ٧:٢۳ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱۳٩٢/۳/٧
تگ ها: بازاریابی
comment نظرات () لینک