تعابیر مدیریت معاصر


+ آیسسکو

آیسسکو یا سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی یا ISESCO (به انگلیسی: Islamic Educational Scientific and Cultural Organization)‏

یک سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی است که در مه ۱۹۷۹ تأسیس شد. مقر آن در در رباط در مراکش قرار دارد. ۵۷ کشور اسلامی از جمله ایران عضو این سازمان هستند.

سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی (آیسسکو) پس از تصویب اساسنامه آن را در یازدهمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو کنفرانس اسلامی در اسلام آباد در سال ۱۳۶۱ جهت هماهنگی و گسترش تعامل و همکاری‌های آموزشی، علمی و فرهنگی با الهام از اهداف و تعالیم اسلام میان کشورهای اسلامی تأسیس گردید.

مقر اصلی آیسسکو در رباط قرار دارد و تاکنون این سازمان مبادرت به گشایش دو دفتر منطقه‌ای در شارجه (امارت متحده عربی) و تهران (دی ماه ۱۳۸۱) نموده‌است.

آیسسکو دارای سه زبان کاری انگلیسی، عربی و فرانسه است.

سازمان آیسسکو در حال حاضر با ۱۱۴ سازمان تخصصی و موسسات وابسته به سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللی منطقه‌ای، سازمان‌های غیردولتی و موسسات دانشگاهی قرارداد همکاری منعقد کرده‌است. اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام زیر مجموعه این سازمان محسوب می‌شود.

اجلاسهای مجمع عمومی

تاکنون ۷ مجمع عمومی آیسسکو به شرح ذیل تشکیل گردیده‌است:

  • اولین مجمع عمومی مراکش – کازابلانکا ۱۹۸۳
  • دومین مجمع عمومی اسلام آباد- پاکستان ۱۹۸۵
  • سومین مجمع عمومی عمان – مسقط ۱۹۸۸
  • چهارمین مجمع عمومی رباط – مراکش ۱۹۹۱
  • پنجمین مجمع عمومی سوریه- دمشق ۱۹۹۴
  • ششمین مجمع عمومی عربستان- ریاض ۱۹۹۷
  • هفتمین مجمع عمومی مراکش- رباط ۲۰۰۰
  • هشتمین مجمع تهران -ایران ۱۳۸۲

ساختار آیسسکو

سازمان آیسسکو دارای بخش‌های متفاوت از جمله موارد ذیل است:

  • مدیر کل آیسسکو عثمان التویجری تبعه عربستان سعودی است
  • معاون اجرایی وی از ایران انتخاب شده‌است
  • بخش آموزش
  • بخش علوم
  • بخش فرهنگ و ارتباطات
  • بخش روابط و همکاری‌های بین‌المللی
  • مرکز اطلاعات و اسناد

منابع

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ۱٠:۱٦ ‎ق.ظ ; دوشنبه ۱۳٩٢/۳/٢٧
comment نظرات () لینک

+ شعبان ماه رسول خدا


امام حسین(ع) می فرمایند: «شکرگزاری تو بر نعمت پیشین، نعمت تازه را سبب می شود».
حسین(ع)، یعنی تشنه ترین دریایی که ارادت دل های زخمی را به ساحل عافیت می رساند.
میلاد لاله ‏ترین سرور جهان بر تمام عزت‏مداران و دوستدارانت مبارک باد!
  اباالفضل(ع)، چراغ خانه اهل بیت(علیهم‌السلام) در شب های بی پناهی تاریخ است.

چهارم شعبان ، روز شکفتن گل معطر ابالفضل (ع) بر شاخسار اهل‏بیت (ع) مبارک باد


نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ٦:۳٦ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ۱۳٩٢/۳/٢۳
تگ ها: تبریکانه
comment نظرات () لینک

+ قوانین تغییر ناپذیر مدیریت بازاریابی

قوانین تغییر ناپذیر مدیریت بازاریابی

 1:قانون رهبری  (اول بودن بهتر از برتر بودن است.)  

2:قانون طبقه  (اگر در یک طبقه نمی توانید اول باشید،طبقه دیگری درست کنید که در آن اول باشید)  

3:قانون ذهن  ( وارد شدن به دنیای ذهن مشتریان بهتر از ورود به بازار است.)

4:قانون تصورات (بازاریابی جنگ محصولات نیست،جنگ تصورات است.)  

5:قانون توجه  (اثرگذارترین مفهوم در بازاریابی،داشتن کلمه ای در ذهن مشتریان است.)  

6:قانون انحصار ( دو شرکت نمی توانند یک کلمه مشترک در ذهن مشتری داشته باشند.)  

7:قانون نردبان  (استراتژی مورد استفاده شما،به پله ای بستگی دارد که در نردبان روی آن ایستاده اید.)  

8:قانون مسابقه دو نفره  (در بلند مدت هر بازاری به محل مسابقه دو اسب تبدیل می شود.)  

9:قانون عکس  (اگر هدفتان جایگاه دوم است،استراتژی شما را رهبر بازار تعیین می کند.)

10:قانون تقسیم  (در طول زمان مقوله تقسیم،و به دو یا چند مقوله تبدیل می شود.)  

11:قانون چشم انداز  (آثار بازاریابی در گستره زمان نمایان می شود.)  

12:قانون توسعه خط  (فشار غیر قابل مقاومتیبرای توسعه محصولات با نام تجاری پیشین وجود دارد.)  

13:قانون قربانی  (برای به دست آوردن چیزی،به ناچار باید چیز دیگری را از دست بدهید.)  

14:قانون ویژگی ها  (در برابر هر ویژگی،یک ویژگی اثر گذار دیگر وجود دارد.)  

15:قانون صداقت (هنگامی که شما امتیاز منفی را می پذیرید،مشتری یک امتیاز مثبت به شما می دهد.)  

16:قانون حرکت جسورانه  (در هر موقعیت،تنها یک حرکت نتیجه غایی را تعیین می کند.)  

17:قانون غیر قابل پیش بینی بودن  (اگر نتوانید برنامه رقبای خود را بنویسید،نمی توانید آینده را پیش بینی کنید.)

18:قانون موفقیت  (موفقیت معمولا غرور می آفریند و غرور به شکست می انجامد.)  

19:قانون شکست  (باید در انتظار شکست بود و آن را پذیرفت.)  

20:قانون سر و صدا  (شرایط در بیشتر موارد بر عکس چیزی است که در مطبوعات درج می شود.)  

21:قانون شدت  (برنامه های موفق مبتنی بر مد نیستند،بلکه بر پایه روند ها تنظیم می شوند.)  

22:قانون منابع  (بدون پول کافی هیچ ایده ای به نتیجه نمی رسد.)

منبع: استراتژی‌های بازاریابی - آل ریس جک تروت - ترجمه دکتر خلیلی شورینی

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ٧:٢۳ ‎ق.ظ ; سه‌شنبه ۱۳٩٢/۳/٧
تگ ها: بازاریابی
comment نظرات () لینک

+ ولادت باسعادت مولی‌الموحدین حضرت امام علی (ع) مبارک باد


حضرت علی (ع):

العِلمُِ کنزٌ عظیمٌ لا یَفنی: دانش گنجینه ای بزرگ و فناناپذیر است که نابودی ندارد.

میلاد مولی‌الموحدین حضرت امام علی ابن ابیطالب (ع) نخستین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بر تمامی مسلمانان به خصوص شیعیان جهان تبریک و تهنیت باد.


نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ۱٢:٥٩ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ۱۳٩٢/۳/٢
تگ ها:
comment نظرات () لینک