تعابیر مدیریت معاصر


+ هوش رقابتی چیست؟

برنامه هوش رقابتی به مقایسه وضعیت سازمان خودی در قیاس با رفتارهای بالقوه رقبا می پردازدو در این مسیر به برترین های  رقبا در تمامی عرصه ها پیدا می کند

به کار گیری  و اعمال برنامه ریزی هوش رقابتی در یک سازمان این خاصیت را دارد که با پیش رو گذاشتن اطلاعات دقیق از رقبا و کسب آخرین خبرهای تازه و برنامه ریزی آنها، سازمان خودی قادر می شود خود را در وضعیت برتر قرار دهد .

تمایز هوش رقابتی با جاسوسی رقابتی :

در برنامه هوش رقابتی ،گسترش اطلاعاتی از رقبا مد نظر است که در حیطه قانونی جای داشته باشد اما در جاسوسی رقابتی به صورت دیگری انجام می شود که از رایج ترین آنها می توان به هک کردن اشاره کرد.

از دیگر عملیاتی که در بخش هوش رقابتی مجاز نیست می توان به چند نکته اشاره نمود :

1-کسب اطلاعات از کارکنان رقبا با وعده ی استخدام و حقوق و مزایای خیلی زیاد

2-اغوا کردن کارکنان یا کارمندان رقیب

3-اعزام کارکنان خودی به سازمانهای رقیب برای استخدام در مجموعه ی رقیب و جمع آوری اطلاعات از این طریق

5-مصاحبه ساختگی با اشخاص که قبلا در سازمان رقیب شاغل بودنده اند و اکنون در جستجوی کار هستند

 

وظایف واحد هوش رقابتی :

وظیفه اصلی واحد هوش رقابتی ،ممیزی دائمی کار کرد رقبا است که در درجه اول ،بازبینی دقیق نحوه چرخش کار آنها  را در بر می گیرد

ملاحظات پایه ای برای واحد هوش رقابتی :

1- بررسی صحت  کامل اطلاعات

2- بررسی و کنترل همه جانبه داده ها و تجزیه تحلیل ها 

3-پرهیز از هر گونه غفلت و تصمیم گیری های نادرست

4-پرهیز از دوباره کاری های وقت گیر و کسل کننده

5-ارائه راه حل وپیشنهادات و ابزارها به همراه گزارش ها ی خود واحد

 


 

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ٦:۳٤ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ۱۳٩٠/٦/۳۱
comment نظرات () لینک

+ تابلوی فروشگاه سنگ بنای هر برنامه سود آوری

 همان طور که یک تابلوی خوب می تواند درآمد را افزایش دهد ، انتخاب تابلوی نا مناسب هم می تواند همچون مانعی بر سر راه کسب و کار عمل کند

تعریف تابلوی فروشگاه :

"تابلو " به ساختمان ،مغازه ،کار خانه ، تعمیر گاه و هر کسب وکار دیگری هویت می بخشد

تابلو باید با تصویر مناسب خود بتواند نگاه را به طرف خود بکشاند پیام را به بیننده منتقل کند و باعث شود بیننده در مغازه را بگشاید و داخل شود ، کسب درآمد فروشگاه به همین بستگی دارد . بر عکس تابلو هایی با طرح های ضعیف و نامناسب ، بیش از حد بزرگ یا خیلی نورانی در کیفیت بصری منطقه تاثیر نا مطلوبی دارد حروف تخت روی تابلو بیانگر حس زیبایی هستند و حروف برجسته تداعی گر حس اعتماد و اطمینان و حروف چند بعدی چشم گیر و جلب کننده هستند

اجزا تشکیل دهنده تابلو شامل ابعاد ، حجم ، رنگ ، سبک ،جنس و.. هستند

زبان رنگ ها و کاربرد آنها در ساخت تابلو :

سیاه :رنگ سیاه القا کننده قدرت و اختیار است سیاه رنگ مناسبی برای فونت هااست که بیشتر در زمینه های روشن تضاد بوجود می آورد  و از فواصل دور قابل خواندن است

ادامه دارد

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ۸:۱٧ ‎ب.ظ ; شنبه ۱۳٩٠/٦/٢٦
تگ ها: بازاریابی
comment نظرات () لینک

+ خرید تفننی و راههای مبارزه با آن

خرید تفننی و یکباره  خریدی بدون برنامه و بی مقدمه است و کسی که به این امر مبادرت می ورزد به نام خریدار بی اختیار تلقی می شود خرید تفننی و زود گذر وقتی رخ می دهد که شما در گیر بزرگی و جو محیطی می شوید و چیز هایی را بدون فکر کردن راجع به ضرورت آنها خریداری می کنید

10 راه برای غلبه بر خرید های غیر ضروری

1-یک فهرست 30 روزی آماده کنید : قانون جدیدی بگذارید تا زمانی که این 30 روز به پایان نرسیده نمی توانید چیزی بخرید

2-به مراکز خرید نروید

3- وارد سایتهای خرده فروشی اینترنتی نشوید

4- تمایلات خود را کنترل کنید

5-نفس عمیقی بکشید ، پیاده روی ونوشیدن آب و.. کمک شایانی به کاستن میل خرید شما خواهد کرد

6-ارزش را در انرژی زندگی محاسبه کنید :وقتی شما کار می کنید می دانید چطور دستمزدتان را در هر ساعت محاسبه کنید اگر قصد خرید داشتید قیمت کالای مورد نظر را بر دستمزدتان تقسیم کنید به شما خواهد گفت که در چند ساعت از زندگیتان مجبورید از خرید کالا صرف نظر کنید

7-برای خریدتان برنامه ریزی کنید :همیشه خرید بر مبنای لیست از قبل تعیین شده انجام گیرد

8-کارت اعتباری خود را مسدود کنید

9- سئوال بپرسید :همیشه قبل از هر خرید از خودتان سوال بپرسید مثلا آیا این خرید زندگی شما را بهبود می دهد ؟

10- پایان را به خاطر بسپارید : داشتن هدفهای مشخص در همه زمانها مفید است

منبع :فصل نامه توسعه مهندسی بازار

 

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ٧:٥٠ ‎ب.ظ ; شنبه ۱۳٩٠/٦/٢٦
تگ ها: بازاریابی
comment نظرات () لینک

+ تبریکانه

آغاز بهار تعلیم و تربیت را به تمام پویندگان وادی علم تبریک می گویملبخند

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ٧:٤٦ ‎ب.ظ ; شنبه ۱۳٩٠/٦/٢٦
تگ ها:
comment نظرات () لینک

+ اصول مشتری مداری دکتر پاول .ر.تیم

 روشهای  جذب مشتری

1- بارفتار قدر شناسانه و حاکی از سپاسگزاری آغاز کنید

2-تلاش کنید افراد نا لایق را برای کارتان آموزش ندهید

3- ارزیابی واقع گرایانه و سازمان یافته ای را انجام دهید

4- قضاوت نکنید همیشه بهترین را فرض کنید

5- به آینده نگاهی بیندازید

6-ظاهر محیط خود را ارزیابی کنید

7-نقش یک پژوهشگر را بازی کنید

8- موفقیت های خود را به آگاهی عموم برسانید

9-شهروندی نمونه باشید

10-در جریان نظرهاو در خواست های تازه تجاری قرار بگیرید

11- از تکنولوژی نوین ارتباطی بهره مند گردید

12-تلاش خود را برای شناخت مشتریان دست اول و ممتازتان بکار گیرید

13-در حرفه خود تنها به ارائه کارت ویزیت اکتفا نکنید

14-در تبلیغات خالق تصاویر و تصور ها باشید

15-واحد های خدماتی خود و یا محصولاتتان را در نمایشگاه و یا ویترین مغازه ای به نمایش بگذارید

16-نمایشگاه بزرگ و کوچک تجاری و امانت فروشی ها را ارزیابی کنید

17-به نشر کتاب مبادرت ورزید

18-به مشتریان بالقوه خود آموزش دهید

19-نام حرفه خود را در فهرست مشاغل کتاب تلفن بیاورید

20- با مشاغل دیگر ادغام شوید تا زمینه فعالیت شما افزایش یابد

21-کارکنان خود را خوب تربیت کنید

22-نشان دهید که برای شما رضایت مشتری اهمیت دارد

23-اهدا انعام و پاداش راه دیگری برای جذب مشتری است

24-به مشتریان دائمی  خود دفترچه  تخفیف بدهید

25-روش خانه به خانه را هم بیازمایید

26-فهرستی از مشتریان احتمالی ترتیب دهید و برای خود نگه دارید

27-نقاط برخورد خود را بشناسید و در صدد بهبود و توسعه آن برایید

28- تلاش کنید شرایطی را بوجود بیاورید که مشتریان احساس کنند در خانه خودشان هستند

29-امکان سلب مسئولیت از فروشندگان را بررسی کنید

30-تمام پیشنهاد ها و انتقادها را با گوش جان بپذیرید

31-عفت کلام داشته باشید

32-از کاربردهای تکنیکی تلفنی بهره مند شوید

33- از مشتریان قدیمی خود کمک بگیرید

34-به سخن مشتریانی که نتوانسته اید به سوی خود جلب کنید گوش دهید

35-از دست دادن مشتریان پر فیس و افاده را به عنوان شکست تلقی نکنید

36-پوزش بخواهید

37-برای مشتری توضیح دهید که برایش چه کار کرده اید

38-این پرسش شگفت انگیز را که" برایتان چه خدمتی می توانم انجام دهم  تا در حل مشکل به شما کمک کرده باشم "  رااز مشتری بپرسید

منبع :کتاب اصول مشتری مداری  ، احمد یحیایی ایله ای

 

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ۱٢:۱٢ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱۳٩٠/٦/٢
تگ ها: بازاریابی
comment نظرات () لینک

+ جملات ماندگار

اگر کوه ها به لرزه در آمدند تو پابرجا و استوار باش               حضرت علی (ع)

اول شایستگی خودت را ثابت کن بعد انتظار اعتماد داشته باش                       سقراط

اگر فعلا در آسایش و غنا هستی برای ایام پیری و ناتوانی ذخیره کن زیرا آفتاب صبح  تمام روز پایدار نمی ماند                بنیامین فرانگلین

همه اش اختیار است اما اگر تقدیر بگذارد                             رنه دکارت

دنیا به حرف کسی گوش می دهد که دارای اراده ای قوی است و میداند به کدامین سوی می رود           گالیله

افسوس گذشته را نخور و از هم اکنون  از استعداد خود بهره گیری کن         آندره موروا            

برای آن کسی که ایمان دارد نا ممکن وجود ندارد                          آنتونی رابینز

اگر می خواهید در هر کاری پیروزمند باشید باید این طرز فکر را که شکست خوردن بازنده بودن است را از سر بیرون کنید          وین دایر

سرنوشت و تقدیر به جای خود   تلاش و تدبیر به جای خود به بهانه ی تقدیر نباید از تلاش باز ایستاد                                             آندره ژید

کوشش بیهوده به از خفتگی         مولوی

بیشتر کسانی موفق شده اند که کمتر تعریف شنیده اند            امیل زولا

بیشتر مشکلات ما ناشی از فعالیت بی هدف ماست              ابیکور

کلید آینده رشد مداوم شخصی و حرفه ای شماست          برایان تریسی

شرط انصاف آن است که پیروزی و شکست خود  هر دو را به زبان بیاوری     گوستاوفلوبر

آموختن وبه کار بستن خشنودی خاطر می آورد            کنفوسیوس

برای زندگی فکر کنید ولی غصه نخورید                   دیل کارنگی

 

 

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ٦:٢۳ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱۳٩٠/٦/۱
comment نظرات () لینک

+ شش قانون برای شعار نویسی تجاری کارآمد

قانون اول:برخورداری از ویژگی های دقت و جامعیت

  • بهترین ماشین برای رانندگی ( شعار شرکت بی ام و)

قانون دوم :بیان منفعت  در خواستی مشتری

  • این ماشین طوری ساخته شده که عمر بیشتری داشته باشد (شرکت می تاگ تولید کننده ماشین لباس شویی با کیفیت بالا)

قانون سوم :تداعی کننده در ذهن مشتری با کلمات خاص

  • خواسته راننده ها (شعار شرکت فولکس واگن)

قانون چهارم:واقعیت بخشیدن به صحبتهای کیفی و خدماتی

  • اتومبیل هایمان به کار هستند (شعار شرکت فورد)

قانون پنجم : استفاده از کلمات با مفهوم و کارامد

  • تویوتا پیشرو در صنعت اتومبیل (شعار شرکت تویوتا )

 و قانون ششم :پرهیز از منفی بافی توهین و اهانت

منبع :فصلنامه توسعه مهندسی بازار

نویسنده : سمانه کمالی فر ; ساعت ٥:۳٦ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ۱۳٩٠/٦/۱
تگ ها: بازاریابی
comment نظرات () لینک